tisdag 16 augusti 2011

Sommar och tid för eftertanke

Den här sommaren har jag gått igenom mina vanliga semesterfaser:
1. Jag blir rastlös, irriterad och lite deppig. Vad ska jag göra med all ledig tid? Jag är uppe i varv och längtar tillbaka till jobbet (ja, jag är konstig, jag vet!).
2. Jag blir extremt trött och orkar knappt släpa mig ur sängen.
3. Jag vaknar till liv igen och kan verkligen njuta av semestern. Under den här perioden känner jag mig avslappnad, glad och kan reflektera över hur jag har det. Jag kan lyssna på mig själv mycket bättre. I år inser jag verkligen på allvar att jag behöver göra lite omprioriteringar i mitt arbetsliv för att slippa vara så uppe i varv som jag var i våras. Nyttigt! Nu känner jag mig peppad för hösten och vet vad jag vill!

Hoppas du hade en skön sommar och att du också har kunnat lyssna till dig själv!

Inga kommentarer: